سیاست گذاری داده محور در حوزه سلامت

امروزه سازمان های بهداشت و درمان در سراسر جهان با بهره گیری از فناوری اطلاعات، ابزارهایی برای پشتیبانی از سطوح مختلف تصمیم گیری راه اندازی کرده اند. یکی از محصولات جانبی این ابزارها، جمع آوری حجم زیادی از داده های سیستم بهداشت است که سبب روشن شدن اهرم های اصلی عرضه و تقاضا در بخش های مختلف خدمات بهداشت و درمان در طول زمان می شود. این خود فرصتی برای طبقه بندی داده های جمع آوری شده و انجام تجزیه و تحلیل داده های بزرگ به منظور ارائه اطلاعات مفید جهت تصمیم گیری پیرامون بهبود عملکرد سیستم بهداشت در سطح استراتژیک است. در این کارگاه، نمونه های واقعی ابزارهای پیشرفته شواهد مبنا، در تصمیم گیری ها و برنامه ریزی استراتژیک ظرفیت در مراقبت های ارتوپدی، کلیوی و سرطان در انتاریو کانادا ارائه خواهد شد. علاوه بر این، بهترین شیوه های ایجاد تیم های تجزیه و تحلیل داده ها و مدیریت پروژه های تحلیلی با استفاده از نمونه هایی از تجربه شخصی سخنران در ایجاد یک تیم تحلیلی موفق در یک سازمان بزرگ دولتی در کانادا مورد بحث قرار می گیرد.

مدرس:

دکتر سمیه سادات

خانم دکترسمیه سادات فارغ التحصیل دکترای مهندسی صنایع از دانشگاه تورنتو است. وی در حال حاضر به عنوان یکی از تسهیلگران دوره مشترک سازمان بهداشت جهانی (WHO) و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جمهوری اسلامی ایران، با عنوان "آموزش مدیریت زنجیره تامین و تدارکات مختص مدیران بیمارستانها"، فعالیت می کند. دکتر سادات مقطع کارشناسی را در رشته مهندسی صنایع در دانشگاه صنعتی شریف و کارشناسی ارشد مهندسی صنایع خود را در دانشگاه تورنتو گذرانده است و از اعضای هیات علمی گروه مهندسی سیستم‏ های سلامت در دانشکده مهندسی صنایع و سیستم ها در دانشگاه تربیت مدرس است. از زمینه های علاقه تحقیقاتی وی می توان به تدوین استراتژی در حوزه سلامت، برنامه ریزی و تحلیل های شواهد مبنا در سیاست گذاری و دینامیک سیستم ها اشاره کرد.
از دیگر سوابق علمی و کاری وی می توان به مدیریت و همکاری در توسعه و طراحی بسیاری از ابزارها و مدل های تصمیم گیری برای کمک به برنامه ریزی درحوزه سلامت به ویژه در مراقبت های ارتوپدی، کلیوی و سرطان در کشور کانادا اشاره کرد. او همچنین با مجلات بین المللی  “Applied Clinical Informatics”  و“Health Care Management Science”به عنوان داور همکاری می کند."

 

زمان:

 

سه شنبه 12 دی 1396، ساعت 8:30 تا 13

مکان:

پژوهشکده سیاست گذاری علم، فناوری و صنعت دانشگاه صنعتی شریف

هزینه:

50000 تومان (آزاد)

20000 تومان (دانشجویی)

پوستر کارگاه: